Lite om mig.

Hej. Det var längesen... Eh... Ja. Jag tänkte typ... Berätta om mig själv. Så varning för ett långt inlägg.

Jag är då en 12, snart 13 årig tjej som heter Moa Nilsson Springare och jag kommer från Sundsvall, och jag bor i Gällivare. Jag älskar min familj. Även fast mina syskon glömmer bort att jag finns ibland. Men Kevin är liten och förstår säkert inte att jag är hans syster ännu, och Emma har ju tre syskon som hon bor med så hon måste ju ta hand om dom och dom bor ju typ en timme härifrån så, ja. När jag är hemma så brukar jag oftast sitta på datorn och skypa med en som heter Emelie och en som heter Daniel. Emelie går i min klass, 6A och hon och typ 2 eller 3 till, det är dom som jag kan lita på mest och märker när jag är ledsen och vet det mesta om vad som har hänt mig i mitt liv. Men den som vet typ mest om mig är min allra bästa vän, Gabriella. Jag har känt henne i hela mitt liv och jag älskar henne. Innan jag flyttade så var vi med varandra nästan varje dag. Och jag blev jätteledsen när jag var 7 år, för det var då vi flyttade därifrån. Sen, när jag var 11 flyttade jag hit. Jag grät jättemycket när jag började i den här skolan för jag saknade att bo så nära svappavara
(där vars Gabriella och Emma bor.) 20 minuter med bil alltså. Och nu tar det ungefär en timme. Så jag blev mobbad för det. Då började jag gråta ännu mer. Men nu i sexan, har jag inte gråtit nånting alls. Några gånger har jag det, men har då inte visat det för hela klassen och då har jag inte storgråtit heller som jag gjorde i femman. Innan jag började gråta sådär mycket så var jag jätte bra kompis med några, men nu är det inte så längre. Annie förra året, en som har gått i min klass. Allt hade varit så mycket bättre med henne i våran klass. Det vet jag. Det är bråk mellan några tjejer, och ibland kommer jag där emellan av nån anledning. Jag vill inte det. Jag hatar det, men jag gillar bara inte att vara elak. Så om till exempel en tjej säger att jag ska följa med nånstans, då följer den andra tjejen efter oss, eller frågar typ: sa hon nåt om mig? Jag hatar det. Jag vill bara säga till våran lärare men jag vet inte om jag kan... Jag vill bara att dom ska sluta bråka så att alla tjejer kan vara med varandra igen. Dom brukar säga fula saker om varandra, iallafall en av dom tror jag... Eftersom att jag är med typ alla tjejer ibland så kanske dom inte säger vissa saker till mig men aja. När jag gick på min förra skola så var det två killar som sa neger till mig typ hela tiden. Jag var väldigt brun då, men jag blir ljusare och ljusare med åren. Och nej, jag är inte helsvensk. Mamma är född här i Gällivare och min pappa är född i Filippinerna. Han kan bara svenska, norska och engelska vad jag vet. Han bor i Norge alltså, med sin fru Gladys och med min lillebror Kevin. Jag kan visa bilder sen från när jag var liten, och hur jag ser ut nu... Om ni vill alltså... Inte för att det är nån som kommer börja läsa min blogg men aja. Men det var typ lite om mig, jag hoppas ni inte blev uttråkade eller nånting. Höhö. Men nu ska jag sova, godnatt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0